besvikelse

2009-10-19 22:21:15 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


det är inte förrän när man pratar med någon annan som inte vet någonting som man verkligen ser på hur vissa situationer eller vissa personer är.
Ikväll när jag pratade med en mycket pedagogisk person i mina ögon, insåg jag vissa saker som jag inte tänker på annars för att jag liksom "lärt mig" leva med det, eller man tänker inte, gör det bara, det bara "flyter" på. Och jag kände faktiskt besvikelse över vissa saker ikväll, när jag talade ut lite..
Det ä5r så mycket tankar, känslor och saker som händer mig just nu så det kan bli lite jobbigt ibland. Svårt att komma underfund med allting och det blir bara en ända röra, och så väljer man bara den enkla vägen för att det känns bäst så och är bekvämast så just då, fast man egentligen borde gå den lite svårare vägen för att slippa problemen i framtiden. Det är bäst att reda ut allting på en gång istället för att det bara ska läggas på hög.
Jag tror även på ödet, och jag tror att nästan allting vi gör har en mening. Sen gör man ju vissa val, men valen är nog också även speciell mening, även om det är bra eller dåligt, som kommer att ha betydelse senare, då man förstår.

Kommentarer
Sandra

Vi är lika du och jag... det vet vi ju! Gör inte samma misstag som jag alltid gjort! Tänk dig för innan du gör massa impulsiva saker. Att välja den "lättaste" vägen blir inte alltid (väldigt sällan) den bästa vägen. Speciellt inte när man hamnar i ett vägskäl där man måste bestämma sig. Man måste bestämma sig för hur man vill att ens liv ska se ut och man måste tänka sig för noga innan man gör något förhastat. Allt är inte förutbestämt, men allt du gör och alla dina handlingar för med sig något. Det är bara DU som bestämmer hur ditt liv ska se ut, ingen annan! Livet handlar om att bryta mönster som är dåliga för en, det handlar om att leva i harmoni och kärlek... hur klyschigt det än låter. Det handlar om att se till sig själv, se till andra, leva i ödmjukhet och förstå både sig själv och andra. Man måste också lära sig att förstå varför andra människor handlar på ett visst sätt, likväl som man måste förstå sig själv.



Ville bara säga det!

2009-10-20 17:03:15

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback