betydelsen av ordet "normal"

2009-10-16 23:48:35 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag på psykologin så pratade vi om betydelsen av ordet "normal", hur vi tolkar det osv. Vad vi tycker är att vara normal och onormal.
Jag sa att jag inte tycker att det finns något som heter normal, visst finns det, men det borde ju inte finnas. Eller vad tycker ni? Det är ju därför alla har sådana ideal idag, för att man ska vara "normal" och se ut eller vara som alla andra. Jag tänker ialla fall att ingen kan vara normal, för vad är det att vara det?
Finns det då udda människor också - onormala? Vilka är dem då? De som klär sig annorlunda, har en speciell humor, lyssnar på en speciell musikstil osv..?
Jag anser väl att visst finns det folk, mycket folk som är precis likadana, kanske till utsidan, kanske inte till insidan. Bara det yttre, finns det ngt yttre som är normalt? Finns det något inre som är normalt? jag blir inte klok av att tänka på det, vad är normalt ?!?! Alla tycker ju om olika människor för hur dem är.. ska ordet normal finnas, borde det finnas personligt för var och en, eller att ordet betyder väldigt mycket och har hur många olika kategorier som helst. Det är ju sinnessjukt. Alla är ju vi ju olika, alla gillar olika saker/människor.. och det är ju "normalt" för en själv? Eller? Är jag bara ute o cyklar? Detta skulle jag kunna starta en riktigt stor diskussion om känner jag.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback