HALKAN

2010-01-27 10:17:16 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår gjorde jag riskutbildning 2 - Halkan. Kul som fan och sladda runt! Men mycket mycket nyttigt, helt sjukt vad man inte varit medveten om innan.
Jag skulle åka på en raksträcka och sen "panikbromsa". Körde i 40 km/h och från och med att jag bromsade till att jag stod still (utan ABS-bromsar) gled jag 40 meter. Nästa varv kom jag på samma sträcka fast i 45 km/h. Då gled jag 63-65 meter !! Förstår ni?! 5 km/h snabbare och jag gled HELA 25 meter längre! Det är helt galet.
Så kör försiktigt, det är många som glömmer att det är så farligt fast att de har tagit körkort! Jag kommer ialla fall köra som en kärring när det är sånt här väder.

Nu ska jag dra mig till skolan alldeles strax! Ha en bra dag allihopa!

Godmorgon Sverige ! / fridahlouice


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback