ligger här

2010-05-18 23:34:06 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


i soffan på övervåningen i hallen som blivit mitt "rum" här hemma hos mammi. För jag har ju inget eget rum längre. Mamma ligger bredvid och snarkar, meningen var att vi skulle kolla på NCIS tillsammans, men som vanligt så somnar hon när man ser på tv, typiskt.
På dagen idag var jag så fruktansvärt rastlös och ensammen så jag satte mig i bilen o åkte ut till fridfulla hälla, och min kära Hilda. Där mår jag verkligen bra! Saknar redan hälla verkligen.
Pappa åkte visst förbi i sopbilen och tömde tunnor ute på vischan. Jag sprang ut o pratade med honom. Alltid trevligt, frågade även om jag kunde få ett rum hos honom nu när han flyttar eftersom ja inte har något hos mamma och det sa han att jag självklart skulle få, det skulle ju ändå bara stå tomt. Känns bra, då har man ialla fall ett hem och eget rum att komma hem till ibland, kanske skulle göra så jag o papps kom lite närmre varann med.
Jag kanske låter som den mest bortskämde otacksammaste snorungen som inte får något rum för att vi flyttar. Men då tänker jag att, jag är inte så gammal och jag flyttade hemifrån när jag bara var 16 år, rätt tufft. Dessutom har mina föräldrar fortfarande försörjningsplikt vilket innebär att det ska finnas ett hem åt mig när jag kommer hem, sådetså. Inte bara någonting jag kommer till på besök..

Aja, nu ska jag lägga mig och kolla klart NCIS, sen ska jag sussa kudden. Sov gott piphål (people) !



Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback