blir så glad

2010-11-02 20:17:13 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


när man knackar på dörren, barnen rusar till dörren och öppnar och man bemöts av världens största leende! Speciellt idag av söta lilla Herman, som jag inte träffat så många gånger.
Det kan göra en hel dag, att ett litet äkta leende från ett barn kan göra så galet mycket. För leenden som man får ifrån barn är alltid lika äkta, det är ju inte alltid det är det av vuxna träliga människor.
Han satte sig i sängen och visade mig sina stora böcker med massa olika saker i och vi satt och pratade och pratade om tokiga saker. Som att spiderman skulle komma på julafton istället för jultomten och vad som kunde dyka upp i paketen, att vi skulle göra snöbollar och busa i snön när den kom osv osv. Det är så härligt att komma till jobbet och ha barn som faktiskt kan prata. Det är jättemysigt med bebisar också, men man får ut saker på två helt olika sätt. Det är roligare att kunna prata med barnen och höra vad de tycker och har för roliga fantasier än att bara sitta tyst en hel dag. Det gör man ju aldrig ändå, men ni förstår.. Dessutom tycker jag väldigt bra om alla föräldrarna också och det är ju en väldigt stor fördel. Det är lite trevligt att prata med alla om allt ifrån händelser, till vad barnen sagt till festligheter och liknande.
Jag har i alla fall, helt klart, världens bästa jobb!

Snylta ett par bilder ifrån Saras blogg! Riktigt fina bilder, som hon tar själv och de på bilderna är ju väldigt fina de med, hihi. Kolla in hennes blogg: http://enhagsvagen27.blogspot.com !
Herman och Sara!
Lilla söta Edith!



Kommentarer

Tack för den fina beskrivningen av mina finaste ungar!

2010-11-05 17:27:17

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback