fars dag

2010-11-14 18:03:29 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja, precis. Idag är det ju fars dag, vilket innebär att jag varit hos min far idag och ätit frukost och middag, firat oc gett honom en fin liten blomma.
Min pappa är så söt. Jag ringde och frågade om han hade någon frukost hemma, mamma och micke är ju som sagt utomlands så då är det tomt i kylskåpet när man kommer hem. Pappa hade det, jag sa att då kommer jag upp en sväng. När jag kommer in genom dörren hade han hällt upp en tallrik med fil, havrepuffar och linfrön. Ett ägg och en macka. Så himla gulligt! Han gjorde alltid så när vi var mindre. Frukosten stod alltid klar när man vaknade. Undra om det är ifrån honom jag fått mitt pysslande med frukost, matsäck och mat? Jag älskar verkligen att göra frukost åt andra, laga mat för två osv osv. Det är så mysigt!!



Sen lagade han jättegod mat också såklart! Som vanligt..
Nu har jag dragit med mig min stooooora vakthund hem till lägenheten så nu behöver jag inte vara rädd på många dagar! Hihi. Men han är lite ängslig och det är förståligt. Herregud en trång liten lägenhet jämfört med ett hus, då skulle jag också få klaustrofobi om jag var hund.
Nu har han i alla fall lugnat sig lite och ligger här på golvet bredvid mig. Min lilla vovve!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback