fjorton år och gravid...

2010-11-14 18:10:38 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hm, inte jag alltså! Jag är ju faktiskt arton och har vad jag vet inga barn. Det räcker med barnen jag jobbar med en tid framöver!
Vad jag ska komma till är att jag precis kom in på en blogg och läste om en tjej som är 14 år och gravid! Hon ska ha nu i början av december och jag tycker ärligt talat att det är helt sinnessjukt! Det borde faktiskt vara förbjudet att få behålla ett barn när det enligt lag inte ens är "tillåtet" att ha sex innan man som tjej är 15 år och 3 månader, byxmyndig alltså. Visst nu hade den här tjejen gått ända in i vecka 20 innan hon fick reda på att hon var gravid.. men ändå..det är faktiskt lite sorgligt. En så liten flicka - herregud hon är bara ett litet barn, vet hon ens vad hon gett sig in på? Jag önskar ialla fall tjejen all lycka i världen och att allt kommer att gå bra. Men själv skulle jag inte velat haft barn när jag var fjorton år. Förstå om jag skulle ha en unge på fyra år nu.. nae, jag blir frustrerad på det här!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback