skön morgon

2010-11-18 08:03:18 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Vaknade upp kl. 6 av att mamma ringer och väcker mig. Ganska skönt att prata med henne på morgonen, så länge hon inte tjatar om något. Meeen, det gjorde hon inte denna morgonen.
Hon måste nämligen ringa och väcka mig vid den tiden oftast, när jag har morgonfodringen i stallet. Ibland är det lite svårt  att komma upp av sig självt då. Eftersom jag inte har någon annan här hemma som kan väcka mig så får hon ringa helt enkelt.
Ialla fall. Ute vid stallet 06.30 och hemma igen 07.15. Börjar jobba 9.00. Det är så himla skönt att ha tid på sig på morgonen, det kan nog vara något utav de skönaste och bästa som finns. Det är första gången på väldigt väldigt länge som jag inte känner mig stressad på morgonen och framförallt har kunnat äta min frukost i lugn och ro. Inte springa omkring och göra sjutton saker samtidigt som jag äter.

. . .

I natt ... drömde jag om någon jag tydligen inte får drömma om längre. Han är ute ur mitt liv, finns inte mer. Det river i mig när jag tänker så. Orden gnager fortfarande i huvudet på mig och gör så jag får ont i magen. Men jag ska försöka tänka bort och intala mig själv att det är bäst såhär, kanske för båda.

Kommentarer

Hörrediuw! Dags att vi tar oss och ses snart! Är på tiden tycker jag, hoppas du har det bra! :) <3

2010-11-23 18:51:50

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback