udda namn

2010-11-02 17:32:25 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Godkväll alla mina läsare,

Har precis kommit hem ifrån ännu en familj jag varit och hälsat på nu, som jag skrev tidigare idag! Härliga föräldrar och en sjukt söt dotter, på 5 månader med världens grymmaste namn: Stacey Lee.
Jag har faktiskt tänkt på det där med namn nu den senaste tiden när jag varit ute i så många olika familjer och upptäckt alla nya coola och en del väldigt gammelmodiga namn, däremot väldigt fina!
Till exempel nu, Stacey Lee, väldigt engelskt, men grymt coolt och tydligen den ända i Sverige hittills som heter så! Fatta att få vara den första att få heta ett namn i Sverige!
En annan familjs son heter Torkel. Då tänker jag på Torkel i knipa - filmen. Fast jag har aldrig sett filmen så kan inte säga om det är snällt eller inte. Däremot tycker jag att namnet är väldigt gulligt! Lite ovant att säga, men gulligt!
Sedan har vi lilla Edith och "stora" Herman, som jag förövrigt ska till nu klockan 19. Herman vet jag aldrig om jag hört någon heta förut, även det ett väldigt sött namn. Edith är nog lite gammelmodigt men passar verkligen Edith väldigt väldigt bra när man ser henne! Så himla söt!
Dessutom börjar ju faktiskt väldigt många gammelmodiga namn komma tillbaka nu! Det tycker jag är roligt. Jag tycker att alla i våran ålder heter Frida, Mikaela, Robin, Daniel osv. Ni vet - 80-90-talsnamn så att säga, hehe. Alla i klassen hette likadant när man var mindre. 
Nu kommer alla istället att ha ett unikt namn och man slipper att ta fel på person! Perfekt ju.
Andra namn som är lite ovanliga är Eira, tillexempel, som min vän Hildas lillasyster heter. Det är galet fint! Eller Milton, som iof stallkatten heter, men om jag skulle få en son skulle jag kunna tänka mig att döpa honom till det.
En tjej i stallets son heter Malte, det är också ovanligt! 
Jajaja, jag skulle kunna rabbla upp många! Men det är lite roligt att titta på! Hur allt ändrar sig genom tiderna..
Nog om det, inlägget blev nästan lite för långt för att kanske läsa om bara namn, därför ska jag sluta nu så att det inte blir ännu längre. Ni som inte har barn, eller ni som väntar: Vad skulle du döpa ditt barn till?

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Alice o Esmeralda. :P

2010-11-02 20:30:54
Marta

HAHA! Torkel, stackars unge faktiskt. Och jag har sett filmen!

2010-11-09 14:15:32

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback