hemsk mardröm men en mysig dag

2010-10-27 17:01:33 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Precis när jag hade vaknat imorse slängde jag på mig stallkläder, åkte ut till stallet och kollade så att min Peppson faktiskt stod där!
Inatt drömde jag nämligen att jag avlivade honom och av inga skäl alls. Helt plötsligt bestämde vi oss för det bara och sen kom jag på vad jag tagit för beslut. Plötsligt var vi på kliniken och avlivningsavdelningen och hon hällde på min häst någon konstig sörja! Jag grät och grät och grät och skrek som en galning. Jag förstod inte vad jag hade gjort, det fanns ingen anledning alls. Mamma var med också, och hon stod bara och pratade med veterinären som om allt var som vanligt, skojade och berättade...blabla.
Plötsligt så kom jag på att han behövde ju inte avlivas, han var ju inte avlivad än! Så jag sa det till veterinären, men då svarade hon: "Nej tyvärr. Nu är hela processen igång och vi kan tyvärr inte avsluta nu"
Då vaknade jag. Jag hade panik och tårarna bara rann ner.
Men han levde och han stod där och väntade på mig min fina på polle. Jag öppnade boxdörren, slängde armarna om halsen på honom och han gosade in sig i mina armar med huvudet, som alltid och jag viskade till honom hur mycket jag älskade honom och att jag aldrig skulle lämna honom och så fällde jag en liten tår.
Usch det var verkligen hemskt och jag känner nu när jag skriver om det att jag får en klump i halsen. Jag tror det är rädslan för att han ska försvinna ifrån mig och för att han har hostat så himla länge. Jag går och är orolig hela dagarna för det där.. på senaste tiden har vi pratat så mycket om veterinärer så jag dimmar säkert bara ihop allt.
Min fina fina ponny, så otroligt mycket kärlek till en sådan "liten" varelse. <3

Klockan 10.00 var jag hos Alex för Wille ska opereras. Någonting i halsen och jag vet inte riktigt vad det är.. och nu har det dragit ut massor på tiden så jag vet inte alls hur länge jag blir kvar här!
Alex och jag åkte först till Rejmes och besiktade min bil. Sen åkte vi och gick en sväng med Glimma. Efter det åkte vi hem och tog det lite lugnt. Sedan åkte vi ner en sväng på stan, käkade lunch, gick i några affären och fikade. Träffade även på min nya norska vän Julie som fikade med oss :) mycket trevligt och Alex tyckte hon var superbra också! Det är roligt.
Nu sitter vi hemma och vilar oss. Ska se på tv och mysa..

Ha en fin kväll allesammans! :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback