vilken härlig dag!

2010-10-16 12:36:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Godförmiddag alla ni!

Vilken grymt fin dag det är idag! Solen skiner, det är blå himmel och det luktar nästan som vår ute! Om inte annat så känns det nästan som en vårdag.
Sitter hemma hos min granne - bror och är kattvakt åt hans superfina wille, men ska alldeles straxt bege mig ut till stallet och ta en lång härlig ridtur tänkte jag! Så himla härligt.
Passa på att njuta av dagen innan jag ska vistas halva dagen i källaren och tvättstugan. Känns sådär faktiskt. Men det behövs! Tror jag har 5-6 ikeakassar fullt med kläder, handdukar och lakan som ska tvättas. Inte roligt alls.

Jag har ju börjat jobba...som lokalvårdare, verkligen inte världens roligaste och mest fräscha jobb, men det ger ialla fall en inkomst tills jag hittat ett annat jobb och det är ju bra det ändå. Får försöka tänka att det ger pengar och att det är endast därför jag är där. Det värsta är att jag inte tål att handskas med varken vatten eller medel hela dagarna och även fast jag har handskar, så är mina händer redan efter 2 dagar helt förstörda. Det gör så fruktansvärt ont!

Jaja, helgen består endast av att vara kattvakt, stallet och ta det lugnt, inte mer än så och ganska skönt!

Nej nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen bege mig ut till min ponny. Tråkigt inlägg, men ialla fall lite avskrivet.

Bye for so long.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback