min älskade lilla tyra

2010-09-27 17:14:44 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Den dagen jag hämtade hem min hund var den lyckligaste dagen på länge i mitt liv. Ett litet djur som kan betyda så otroligt mycket, min stjärna. Redan de första timmarna här hemma hade hon gjort sig hemmastadd och la sig i sin säng, busade med oss, gnydde och ville komma upp i soffan och sängen så fort jag var där.
Hon lärde sig snabbt att det var jag som var matte ialla fall.
Min busiga kära lilla hund, med en tunn millimetertjock tunn rand runt öronen, sina konstiga färger och otroligt snälla bruna ögon. Min skäggiga dam, som ätit upp ett par av mina skor, jagar katterna och skäller på dem när dem inte vill leka med henne. Går i koppel som om hon gjort det i hela sitt liv. Följer mig lös, som om hon skulle va tränad världselit i lydnad. När hon är så trött på kvällen att hon lägger huvudet på min axel påväg ner för trappen, ut för att kissa.
 Biter sönder mina gosedjur, snor kattbajs ur kattlådan och äter upp det så det stinker i hela lägenheten. Biter i mina fötter när vi är ute och leker och morrar och skäller på mig när jag blir arg på henne. När hon tar sats o försöker hoppa upp i soffan men klumpigt flyger tillbaka som en boll och landar i en hög på golvet, men ändå gör ett tappert nytt försök. När jag varit borta i en kvart, kommer hem och hon blir så glad så hon inte vet var hon ska ta vägen o nästan kissar på sig. När hon gosar ner sig bredvid mig i soffan på kvällarna, pussar mig på kinden och biter mig lite oskyldigt och försiktigt i handen för att det kliar så förskräckligt i tänderna.
Men det bästa av allt, när hon på kvällen kryper under täcket, lägger sig bredvid mig, drar en djup suck och gnyr lite. Sen somnar av en så jobbig dag full med rika händelser. Min fina lilla tjej.
Det gör så ont och tårarna ruller ner för mina kinder som aldrig förr. Jag kommer sakna dig något så otroligt fruktansvärt mycket. Jag vill inte men jag måste. Jag kommer sakna dig sakna dig sakna dig!
Alla säger att varje hund har sin charm, det betvivlar jag inte, men Tyra är något alldeles speciellt, det går inte att förklara med ord. Jag älskar min hund, hon kommer alltid att ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta <3








Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback