lite gott och blandat

2011-01-10 10:45:09 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu har jag varit sådär dålig med att uppdatera igen. Men natten till igår låg jag och kräktes hela natten, som jag förmodade. Så himla konstigt, för igår mådde jag bra igen, så magsjuka var det ju inte. Mamma och Fia tror att det är stress, först protesterade jag. Men när jag väl tänker efter så är det nog så, dock ingenting jag tänker skriva om.
Igår var i alla fall min kära Fia hos mig, vi var först ute på ikano, men hittade inget. Sen hem för att ha slödag och lite senare på eftermiddagen åkte vi ut till stallet! Det var så himla mysigt i stallet.
Jag har på senare tid börjat fundera över om min kära ponny har ont i ryggen eller liknande då han senast i torsdags kastade av en tjej som lånade honom, höll på att kasta av Hanna 3 ggr dagen efter och veckan innan det vägrade han att gå framåt när Hanna red.
Men igår, red jag barbacka i paddocken och han tyckte det var svinkul. Längesen jag såg den gnistan i honom. Framåt och pigg och inte en tendens till bus eller att vara dum. Så då började givetvis mina tankar om hur fel sadeln måste sitta på honom...Ska testa rida med sadel idag igen, är han konstig då så vet jag ju vad det handlar om..min lilla plutt.
Det är ialla fall därför uppdateringen varit dålig, om vi nu ska göra en lång historia kort, hihi!

Idag och två veckor framåt står det i stort sett LEDIGT på mitt schema. Inte jättebra, men lite skönt. Ska dock sitta och söka lite fler jobb..typ helgjobb eller ett deltidsjobb att lägga på det jag har nu..hoppas hoppas!

Nu ska jag ta tag i mitt liv, käka frukost, ut med Glimma och sedan åka ut till stallet! Mys.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback