lön!

2011-03-01 13:50:19 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja äntligen fick jag min försenade lön! Det är lite skönt att bara för några minuter, innan man knapprar in dosans siffror på internetbanken för att betala räkningar, känna att man faktiskt har gott om pengar! Men som sagt, man har det bara för ett par minuter. För när alla siffror är inknapprade och efter några långa minuter som jag oftast drar ut på, finns nästan inga pengar kvar längre.
Jag tänkte att jag ska bli hemmafru och ha en karl som jobbar så slipper jag tänka på allt det här! Usch.

Jag älskar och hatar pengar på samma gång. Men det gör väl alla, antar jag? Först tänkte jag att jag inte blev lyckligare av pengar. Men nä fan, det är fel! Jag blir lyckligare av pengar. Har man pengar kan man hitta på så mycket mer. Man kan gå på bio, ut och käka, åka iväg på en resa, hoppa fallskärm, nä men ni förstår vad jag menar. Ekonomi är en oro, för många människor. Jag tycker inte att vi ska lägga fram det som att det inte är det och att lycka är viktigare än pengar. För så är det inte. Tänk vad skönt att slippa bekymra sig? "Näää vi väntar nog en månad till, så vi samlar hundra kronor till, till en ny lampa", eller vad det nu må vara. Fy så trist det är! Fy fy fy fy fy!

Ikväll kommer i alla fall världens bästa Kim till mig. På impuls, bestämde vi det igårkväll. Superglad är jag! Hoppas på att dagen kommer gå fort!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback