min stora dag

2010-12-03 13:53:57 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Sitter just nu i soffan och bara slöar medan lillkillen sover. Idag åt Maria lunch med oss och hon berättade om en organisation hon är med i som heter Min Stora Dag. Det är en organisation för sjuka barn som ligger på sjukhuset. De får en gång önska sig precis vad de vill, så får dem det och det blir deras Stora Dag. Utöver det har de julfika och andra aktiviteter och jag tycker det låter så härligt!
De kämpar så fruktansvärt hårt för att de här barnen ska få precis vad de skulle vilja ha. Det är en slags "välgörenhet" så ingenting har med pengar att göra, om man skulle vilja ställa upp som volontär. Och jag skulle helt klart kunna göra det. Jag med mitt emotionella medhjärta skulle stormtrivas att få vara bland de här barnen, låta de vara helt vanliga människor och se dem otroligt lyckliga och tacksamma för de dem önskat sig.

Däremot var jag precis inne på en blogg genom deras hemsida och läste om en liten flicka som kämpat mot cancer i 2 år och dog i somras. Det var hemskt att läsa det och jag antar att man lär få vara med om sådant om man skulle gå med i det här. Skulle man klara det?

Torkel i sin vedkorg, han tyckte han passade bättre där i än veden , haha:




Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback