godis på lördagar

2011-02-15 18:44:14 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag när jag satt och åt tillsammans med Theo så frågade han mig om han kunde få en glass efter maten. Då sa jag "nej, det har ju precis varit helg ju, inte ska man ju äta glass i veckorna" just för att det bara är så att barn inte ska äta sött i veckorna (oftast vill inte föräldrarna att man ska ge barnen det heller förutom ngn gång ibland).
Ja, men så kom jag och tänka på det att, vi säger jämt hur barnen ska och inte ska äta. Varför kan vi inte då som självaste förebild leva upp till det själva och följa det vi lär dem?
För mig känns det helt fel, även om barnen inte vet om det så känns det fel för mig att säga så till barnen när jag själv inte gör så. Jag tänkte också på hur lätt det är för en själv att bara köra in på macken och köpa sig precis vad man vill och är sugen på.
Nej, från och med nu tänker jag göra själv som jag lär barnen. Det är inte mer än rätt tycker jag, ialla fall för min självkänsla. punkt.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback