ändrad kost och massa träning

2011-01-02 14:34:26 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag känner mig redo. Skönt att vara hemma i linköping igen, tänka på annat och hämta nya krafter, dels med hjälp av pianot och gitarren och sen bara för att få vara hemma och för sig själv ett slag. Har varit en så omtumlad helg!
Nu till rubriken och min första mening, jag känner mig redo att sätta igång nu!
Emma Hägg och jag lovade varandra att börja efter nyår. Igår var jag inte hemma, så vi sätter igång idag istället! Sen har vi inbokade pass för hela veckan! It feels great! Älskar att vara iväg och träna med Emma, för vi gör det verkligen, det snackas inte bara och då blir man så jäkla peppad också. Dessutom får jag både prata av mig ibland, hon också, eller så bara tänker vi på något annat. Nu tränar vi för beach 2011 samt våran resa till teneriffa i oktober, plus en målresa till grekland när vi klarat vårat mål inom träningen! Snacka om att bli peppad bara av att tänka på det!

Just det, jag tänker lägga om min kost också, helt faktiskt och göra som de förr i världen. Äta enligt LCHF - low carb high fat. Ingen diet eller liknande utan en livsstil. Vi får se om jag kommer må bättre av att äta så, hoppas det!
Funderar ni på vad det står för eller om ni är emot den metoden, tycker jag att ni ska gå in och läsa på den här sidan http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf. Där står det ganska utförligt och det känns väldigt bra!
Vad gör vi? Nu kör vi! Kommer att uppdatera om hur det går, hur jag mår, om man går ner eller upp i vikt, ev. biverkningar osv. Såå, jag börjar imorgon. Följ med och se hur det går, vetja!


Kommentarer
Moster!

Lycka till... men du, TRÄNA INTE FÖR HÅRT i början när du äter enligt LCHF. Känn dig fram... du kan vara ganska matt i början, ha lite huvudvärk och bli lite yr. Det går över efter några dagar! :) OM du känner att du inte orkar träna kan du ju lägga till lite kolhydrater i kosten i form av morötter t.ex. eller en liten grov brödskiva på morgonen.



puss på dig!

2011-01-02 21:43:36

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback